Źródło realnych oszczędności

Niższe koszty użytkowania

Niskie zużycie paliwa(1) i większy przebieg

  • Oś nośna
Więcej informacji na temat gam produktów
Korzyści dla przedsiębiorstwa
„ Niższe koszty użytkowania”
  • Niskie zużycie paliwa
  • Większy przebieg
  • Wszechstronność zastosowań
  • Europejskie etykietowanie: Klasa A efektywności energetycznej
  • Do 12% więcej przebiegu (1)
  • Odporność na uszkodzenia bieżnika na rondach i podczas manewrów przy parkowaniu. Możliwe dzięki:
    • Rzeźbie bieżnika
    • Karkasowi Energy™ Flex
    • Materiałowi Carbion™
    • Warstwie gumy ułatwiającej pogłębianie bieżnika

(1) Test interne (2012) 385/55 R 22.5 MICHELIN X® LINE™ Energy™ T vs 385/55 R 22.5 MICHELIN X® Energy™ SaverGreen XT

Więcej informacji
Bezpieczeństwo
„ Długotrwały transport bez ryzyka”
  • Przyczepność i stabilność na mokrej nawierzchni od pierwszego do ostatniego kilometra
  • Niezawodność przez cały okres eksploatacji 
  • Wzdłużne lamele Kropla Wody znajdujące się w trzech centralnych żebrach.
  • Mocny karkas
    • Większa ilość linek kordu (2)
    • Grubsza warstwa gumy w środkowej części bieżnika

(2) O 84 linek kordu więcej niż w oponie 385/55 R 22.5 MICHELIN X® Energy™ SaverGreen XT

Więcej informacji
Ekologia
„ Bardziej ekologiczny transport”
  • Niska emisja CO2
  • Możliwość bieżnikowania i pogłębiania opon
  • Niskie zużycie paliwa
  • Oszczędność surowców poprzez użytkowanie opony do limitu zużycia bieżnika i przedłużenie okresu eksploatacji, gdy opona zużywa najmniej paliwa
  • Wszystkie opony MICHELIN X® LINE™ Energy™ T są produkowane w europejskich fabrykach posiadających certyfikat ISO 14001
Więcej informacji
Schemat pogłębiania bieżnika

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T (55)

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T (55)
Teoretyczna głębokość pogłębienia Szerokość pogłębienia Pióro
H = 3 mm 8–10 mm R3 lub R4
Wiedza fachowa Michelin

MICHELIN X® LINE™ ENERGY™ T

Wzdłużne lamele Kropla Wody
Innowacyjna rzeźba bieżnika zapewniająca długotrwałą przyczepność.
Lamele umiejscowione w środkowej części bieżnika otwierają się przy jego zużyciu w 2/3, tworząc szerszy rowek.
Wzdłużne lamele Kropla Wody są innowacją należącą do pakietu technologii MICHELIN Durable Technologies
energy-T-savoir-faire
Carbion™
Innowacyjny materiał znacząco zwiększający przebieg opon ze względu na swoją odporność na ścieranie.
Carbion™ jest kolejną innowacją technologiczną pakietu MICHELIN Durable Technologies
energy-T-savoir-faire2
Czy wiesz, że…

Maksymalny zwrot inwestycji w opony zapewnia wykorzystanie potencjału bieżnika do ostatniego milimetra.

Obniżaj zużycie paliwa o 1,27 l/100 km (1)poprzez pogłębianie bieżnika

 

(1) Dane na podstawie wewnętrznej symulacji porównawczej dwóch zestawów składających się z ciągnika z naczepą – jednego wyposażonego w opony MICHELIN X® LINE™ Energy™ i drugiego wyposażonego w pogłębiane opony MICHELIN X® LINE™ Energy™.

Przeznaczenie UERR RRT Wet Grip UENO Bruit Winter Specialist M+S
385/55R22.5 X LINE ENERGY T TL 160K
Oś nośna A B
70 dB
Więcej informacji Zamknij
Indeks nośności 160K
Obciążenie znamionowe (układ pojedynczy) 160
Szerokość opony bez obciążenia w mm 376.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 996
Obwód toczenia w mm 3060
Punkt szczególny 158L
Obciążenie znamionowe na oś (układ POJEDYNCZY) (kg) 9000
Ciśnienie znamionowe w barach (układ pojedynczy) 9.00
Ciśnienie nominalne w barach (punkt szczególny) 8.50
Zalecana obręcz 11.75
Szerokość opony bez obciążenia w mm 376.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 996
Szerokość opony pod obciążeniem w mm 403
Promień opony pod obciążeniem w mm 459
Obwód toczenia w mm 3060
Ciśnienie Obciążenie (układ pojedynczy) (kg) Obciążenie (układ bliźniaczy) (kg)
6 6230 0
6,25 6460 0
6,5 6690 0
6,75 6920 0
7 7150 0
7,25 7380 0
7,5 7620 0
7,75 7850 0
8 8080 0
8,25 8310 0
8,5 8540 0
8,75 8770 0
9 9000 0