Większa efektywność

Nawet do 30% więcej przebiegu*

* Wewnętrzne badania Michelin. Porównanie opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE i XDE z oponami
MICHELIN XZE2+ i XDE2+. W zależności od rozmiaru opon – przebieg większy od 10% do 30%.

  • Oś napędowa
  • Wszystkie osie
Więcej informacji na temat gam produktów
Korzyści dla przedsiębiorstwa
„Większy przebieg przy niższym zużyciu paliwa”
  • Niższy koszt przejechanego kilometra
  • LPrzebieg większy nawet o 30% dla opon na osi napędowej i o 15% dla opon na osi prowadzącej (1)
  • Niższe zużycie paliwa o 0.5 l na 100 km (2)
  • Nośność zwiększona do 8 ton (3)
  • Zoptymalizowane zużycie opon dzięki nowemu, kierunkowemu bieżnikowi z dużą liczbą nacięć
  • Lepsze połączenie rzeźby bieżnika i użytych materiałów
  • Karkas ENERGY™ Flex dla rozmiarów 315/70 R 22.5 i 315/80 R 22.5

(1) Wewnętrzne badania Michelin. Porównanie opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D
XZE i XDE z oponami MICHELIN XZE2+ i XDE2+. W zależności od rozmiaru opon – przebieg większy od 10% do 30%.

Więcej informacji
Bezpieczeństwo
„Niezawodna przyczepność, zero ryzyka”
  • Droga hamowania krótsza nawet o 25% (4)
  • Większa przyczepność, lepsza trakcja i panowanie nad pojazdem w każdych warunkach pogodowych przez cały okres eksploatacji opon
  • Większa wytrzymałość opon dzięki mocniejszym żebrom na barkach bieżnika
  • Lamele Delta, TowerPump®, Kropla Wody i Podwójna Fala
  • Oznaczenie M + S
  • Oznaczenie 3 PMSF
  • Szersze barki

(4)  Wewnętrzne badania Michelin. Porównanie drogi hamowania awaryjnego na polerowanym betonie (od 40 km/h do 0 km/h) pojazdu wyposażonego jednolicie w zużyte w dwóch trzecich opony MICHELIN X® MultiWay™ 3D XZE/XDE i pojazdu z oponami XZE2+/XDE2+ zużytymi w takim samym stopniu.

Więcej informacji
Ekologia
„Bardziej ekologiczny transport”
  • Osiągi opon MICHELIN Remix® są porównywalne z osiągami nowych opon MICHELIN X® MultiWay™ 3D przy jednoczesnej oszczędności ok. 50 kg surowców
  • Pogłębianie opony wydłuża etap eksploatacji, w którym opona zużywa najmniej paliwa
  • Opony produkowane zgodnie z normami ochrony środowiska
  • Odsetek opon zaakceptowanych do bieżnikowania sięgający 94% (5)
  • Wszystkie opony MICHELIN X® MultiWay™ są produkowane w europejskich fabrykach posiadających certyfikat ISO 14001

(5) Wewnętrzne dane Michelin. Odsetek bieżnikowanych opon gamy E ze wszystkich opon oddanych do bieżnikowania.

Więcej informacji
Schemat pogłębiania bieżnika

MICHELIN X® MULTIWAY™ 3D XZE

MICHELIN X® MULTIWAY™ 3D XZE
Teoretyczna głębokość pogłębienia Szerokość pogłębienia Pióro
H = 3 mm 8–10 mm R3

MICHELIN X® MULTIWAY™ 3D XDE 80

MICHELIN X® MULTIWAY™ 3D XDE 80
Teoretyczna głębokość pogłębienia Szerokość pogłębienia Pióro
H = 3 mm 8–10 mm R3

MICHELIN X® MULTIWAY™ 3D XDE 70

MICHELIN X® MULTIWAY™ 3D XDE 70
Teoretyczna głębokość pogłębienia Szerokość pogłębienia Pióro
H = 3 mm 6–8 mm R3
Wiedza fachowa Michelin

MICHELIN MULTIWAY 3D

2012-10-05_11h28_26
A/ Trójwymiarowe lamele Delta
  • Najnowsza generacja lameli w oponach na oś prowadzącą.
  • Ułożenie głębokich lameli zgodnie z kierunkiem toczenia zapewnia równomierniejsze zużywanie się opon.
  • Lamele na całej wysokości klocków bieżnika zapewniają optymalną przyczepność zimą oraz na nawierzchniach gładkich, śliskich lub pokrytych zanieczyszczeniami.
lamelle_delta
lamelle_towerpump
LAMELE DELTA LAMELE TOWERPUMP
 Droga hamowania krótsza o 25%(4) i większa przyczepność na zakrętach na śliskiej nawierzchni.  Lepsza przyczepność i wolniejsze ścieranie się gumy w trudnych warunkach użytkowania.
B/ Lamele TowerPump®, Kropla Wody i Podwójna Fala
  • Lamele TowerPump® podnoszą odporność opon na naprężenia w trudnych warunkach użytkowania.
  • Połączenie lamel TowerPump® z lamelami Podwójna Fala i Kropla Wody w klocku bieżnika zapewnia lepszą trakcję na śliskich nawierzchniach.
lamelle_goutte-d-eau
lamelle_double_vague
LAMELE KROPLA WODY LAMELE PODWÓJNA FALA
Większa przyczepność i trakcja w każdych warunkach pogodowych
przez cały okres eksploatacji opony
Przeznaczenie UERR RRT Wet Grip UENO Bruit Winter Specialist M+S
295/80 R 22.5 X MULTIWAY 3D XDE TL 152/148L
Oś napędowa D C
75 dB
3PMSF M+S Więcej informacji Zamknij

Results

Indeks nośności 152/148L
Obciążenie znamionowe (układ pojedynczy) 152
Obciążenie znamionowe (układ bliźniaczy) 148
Szerokość opony bez obciążenia w mm 297.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1061
Obwód toczenia w mm 3228

Detailled

Obciążenie znamionowe na oś (układ POJEDYNCZY) (kg) 7100
Obciążenie znamionowe na oś (układ BLIŹNIACZY) (kg) 12600
Ciśnienie znamionowe w barach (układ pojedynczy) 8.30
Ciśnienie nominalne w barach (obciążenie osi - układ bliźniaczy) 8.00
Zalecana obręcz 8.25
Szerokość opony bez obciążenia w mm 297.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1061
Szerokość opony pod obciążeniem w mm 328
Promień opony pod obciążeniem w mm 492
Obwód toczenia w mm 3228
Min. odstęp między osiami w mm 326

Obciążenie i ciśnienie

Ciśnienie Obciążenie (układ pojedynczy) (kg) Obciążenie (układ bliźniaczy) (kg)
6 5300 9720
6,25 5490 10080
6,5 5690 10440
6,75 5880 10800
7 6080 11160
7,25 6280 11520
7,5 6470 11880
7,75 6670 12240
8 6860 12600
8,25 7060 0
315/80 R 22.5 X MULTIWAY 3D XDE TL 156/150L
Oś napędowa D C
75 dB
3PMSF M+S Więcej informacji Zamknij

Results

Indeks nośności 156/150L
Obciążenie znamionowe (układ pojedynczy) 156
Obciążenie znamionowe (układ bliźniaczy) 150
Szerokość opony bez obciążenia w mm 318.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1087
Obwód toczenia w mm 3303

Detailled

Punkt szczególny 154/150M
Obciążenie znamionowe na oś (układ POJEDYNCZY) (kg) 8000
Obciążenie znamionowe na oś (układ BLIŹNIACZY) (kg) 13400
Ciśnienie znamionowe w barach (układ pojedynczy) 8.50
Ciśnienie nominalne w barach (obciążenie osi - układ bliźniaczy) 8.00
Ciśnienie nominalne w barach (punkt szczególny) 8.00
Zalecana obręcz 9.00
Szerokość opony bez obciążenia w mm 318.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1087
Szerokość opony pod obciążeniem w mm 349
Promień opony pod obciążeniem w mm 504
Obwód toczenia w mm 3303
Min. odstęp między osiami w mm 350

Obciążenie i ciśnienie

Ciśnienie Obciążenie (układ pojedynczy) (kg) Obciążenie (układ bliźniaczy) (kg)
6 5840 10340
6,25 6050 10720
6,5 6270 11100
6,75 6490 11490
7 6700 11870
7,25 6920 12250
7,5 7140 12630
7,75 7350 13020
8 7570 13400
8,25 7780 0
8,5 8000 0
315/70 R 22.5 X MULTIWAY 3D XDE TL 154/150L
Oś napędowa D C
75 dB
3PMSF M+S Więcej informacji Zamknij

Results

Indeks nośności 154/150L
Obciążenie znamionowe (układ pojedynczy) 154
Obciążenie znamionowe (układ bliźniaczy) 150
Szerokość opony bez obciążenia w mm 316.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1020
Obwód toczenia w mm 3109

Detailled

Obciążenie znamionowe na oś (układ POJEDYNCZY) (kg) 7500
Obciążenie znamionowe na oś (układ BLIŹNIACZY) (kg) 13400
Ciśnienie znamionowe w barach (układ pojedynczy) 9.00
Ciśnienie nominalne w barach (obciążenie osi - układ bliźniaczy) 9.00
Zalecana obręcz 9.00
Szerokość opony bez obciążenia w mm 316.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1020
Szerokość opony pod obciążeniem w mm 342
Promień opony pod obciążeniem w mm 476
Obwód toczenia w mm 3109
Min. odstęp między osiami w mm 350

Obciążenie i ciśnienie

Ciśnienie Obciążenie (układ pojedynczy) (kg) Obciążenie (układ bliźniaczy) (kg)
6 5190 9280
6,25 5380 9620
6,5 5580 9960
6,75 5770 10310
7 5960 10650
7,25 6150 10990
7,5 6350 11340
7,75 6540 11680
8 6730 12030
8,25 6920 12370
8,5 7120 12710
8,75 7310 13060
9 7500 13400
295/80 R 22.5 X MULTIWAY 3D XZE TL 152/148M
Wszystkie osie C B
72 dB
3PMSF M+S Więcej informacji Zamknij

Results

Indeks nośności 152/148M
Obciążenie znamionowe (układ pojedynczy) 152
Obciążenie znamionowe (układ bliźniaczy) 148
Szerokość opony bez obciążenia w mm 297.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1054
Obwód toczenia w mm 3221

Detailled

Obciążenie znamionowe na oś (układ POJEDYNCZY) (kg) 7100
Obciążenie znamionowe na oś (układ BLIŹNIACZY) (kg) 12600
Ciśnienie znamionowe w barach (układ pojedynczy) 8.30
Ciśnienie nominalne w barach (obciążenie osi - układ bliźniaczy) 8.00
Zalecana obręcz 8.25
Szerokość opony bez obciążenia w mm 297.0
Średnica opony bez obciążenia w mm 1054
Szerokość opony pod obciążeniem w mm 328
Promień opony pod obciążeniem w mm 488
Obwód toczenia w mm 3221
Min. odstęp między osiami w mm 326

Obciążenie i ciśnienie

Ciśnienie Obciążenie (układ pojedynczy) (kg) Obciążenie (układ bliźniaczy) (kg)
6 5300 9720
6,25 5490 10080
6,5 5690 10440
6,75 5880 10800
7 6080 11160
7,25 6280 11520
7,5 6470 11880
7,75 6670 12240
8 6860 12600
8,25 7060 0