Wiedza fachowa
Innowacyjne technologie i doświadczenie w służbie klientom
Powrót na początek strony

Opony radialne

Opony radialne

W 1945 roku opony radialne z opasaniem zrewolucjonizowały branżę motoryzacyjną, pozwalając firmie Michelin dokonać znacznego postępu.

radial

Opony tradycyjne/radialne

  1. Warstwowe ułożenie kordu
  2. Brak oddzielenia funkcji czoła i ścianek bocznych
  1. Praca bieżnika odbywa się niezależnie od pracy ścianek bocznych
  2. Metalowe opasanie ma za zadanie stabilizację bieżnika
  3. Elastyczny karkas ułożony promieniowo (radialnie)

Opona konwencjonalna

Opona konwencjonalna

Opona radialna

Opona radialna

Opony radialne: zalety

1. Powierzchnia styku z podłożem nie ulega zmianie
2. Mniejszy uślizg kół

Pneu avantages

Atuty opony radialnej

Atuty opony radialnej

Wróć

Produkcja opon

Produkcja opon MICHELIN: pasjonująca historia!

Etapy produkcji opon do samochodów ciężarowych:

1/ Przygotowanie półproduktów

2/ Produkcja

Produkcja odbywa się w 2 etapach:

1. Proces konfekcjonowania płaskiego karkasu

2. Wykończenie karkasu poprzez formowanie i ułożenie warstw opasania i bieżnika

carcasse_01
carcasse_02
carcasse_03
carcasse_04
carcasse_05
carcasse_06
carcasse_07
carcasse_08

finition_01
finition_02
finition_03
finition_04
finition_05

3/ Wulkanizacja

4/ Kontrola

controle_reference
Wróć

MICHELIN Durable Technologies

Zoptymalizowana architektura

Infinicoil

infinicoil7

Infinicoil to nowy projekt stworzony przez MICHELIN Durable Technologies

  • Stalowy kord opasający całą szerokość czoła bieżnika,
  • Zwiększona wytrzymałość karkasu dzięki sztywniejszemu bieżnikowi,
  • Równomierne rozłożenie nacisku na podłoże, zapobiegające deformacjom opony
infinicoil

KARKAS ENERGY™ FLEX

Karkas ENERGY™ Flex zapobiega przegrzewaniu się opony, które spowodowane jest uginaniem się jej boków podczas jazdy:

  • Mieszanka gumy wyprodukowana z drobniejszych cząsteczek poprawia elastyczność ścianek opony
  • Warstwa mieszanki gumy ENERGY™ w strefie dolnej
  • Bardziej elastyczna stalowa linka opasania karkasu

Nowe materiały

CARBION™

Innowacyjny materiał pozwalający znacznie zwiększyć trwałość opony dzięki lepszej odporności na ścieranie.
Materiał Carbion™ jest najnowszą innowacją

mdt

Bieżnik, który sam się regeneruje

OPATENTOWANE LAMELE TYPU PODWÓJNA FALA

lamelle_bevetee

Trójwymiarowe lamele, które gwarantują:

  • Większą trwałość opony dzięki dzięki wytrzymałości mieszanki gumy wyprodukowanej z drobnych czasteczek
  • Lepszą przyczepność dzięki zachowaniu elastyczności przy kontakcie z podłożem
mdt

LAMELE TYPU KROPLA WODY

goutedeau

Jest to innowacyjny projekt bieżnika, który zapewnia trwałą przyczepność.

Lamele umieszczone w środkowej części bieżnika są odsłaniane, gdy bieżnik osiągnie 2/3 swej pierwotnej głębokości, tworząc większy rowek.

Innowacyjne, ułożone wzdłużnie lamele typu „kropla wody” są elementem pakietu MICHELIN Durable technologies.

mdt

LAMELE TYPU TOWER PUMP

towerpump

Lamele TowerPump oferują większą wytrzymałość na rozerwanie w wymagających warunkach niż w przypadku tradycyjnych lameli.

mdt

Lamele Delta

delta

Są to nowe, trójwymiarowe lamele:

  • Nowa generacja lameli przeznaczonych do opon montowanych na osi kierowanej
  • Pozwalają uniknąć zużycia opony; lamele są głęboko umieszczone i ustawione w kierunku jazdy
  • Lamele umieszczona są głęboko, aby zagwarantować optymalną przyczepność w warunkach zimowych, na śliskiej, oblodzonej i zanieczyszczonej nawierzchni
mdt
Wróć